Kenali qaseh Gold

Wednesday 7 February 2018

4 Petua Ringkas Sembelit

Petua ini Kak Chah ambil dari didakwah.blogspot, jom kita baca satu satu ya 4 petua ringkas sembelit.
1. Amalkan makan buah betik setiap hari - Kajian menurut para doktor, dengan mengamalkan beberapa potong buah betik sebelum makan dapat membantu pelancaran najis dan juga sistem penhadaman.

2. Amalkan makan pisang - Cara berbaik adalah memakan 2 biji pisang lemak manis. Buang kulitnya dan kisar bersama segelas air. Amalkan minum air pisang ini dua kali sehari sehingga sembuh.

3.Amalkan air akar temulawak - Dapatkan akar temu lawak dan segenggam biji sawi. Masukkan ke dalam periuk dengan air secukupnya. Rebus hingga mendidih. Tutup api dan biarkan sejuk pada suhu bilik. Tapis dan minum airnya pagi dan petang setiap hari sehingga sembuh.

4.Amal air rebusan daun gelenggang - Rebus daun gelenggang dan jadikan ulaman makan bersama nasi setiap hari.Alhamdulillah, banyak petua orang dulu yea.

Korang rasa yang mana tak mungkin korang cuba. Kalau Kak Chah, nombor 3 dan 4. Pahit tu.Korang tahu, ada petua moden yang memang bagus untuk sembelit. Memang benda ni kaya dengan serat, dah la tak pahit, manis madu dan kurma adalah.

Nak tahu?.
Jus Qaseh Gold namanya, kaya dengan serat, contoh Kurma, Madu, Kismis, Delima, Minyak Zaiton, Gingko, Tiin, Badam, Garam Bukit, Habbatus Sauda’, Bayam, Air Zam Zam, Za’faran, Gam Arab, Pegaga dan Kalsium Marin. Sure, tak sempat satu hari terus boleh poop.



Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh Gold
Qaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM
https://www.wasap.my/60176155038/aisyahhamidblog

No comments:

Post a Comment