Kenali qaseh Gold

Thursday 8 February 2018

4 Punca Ringkas Sembelit

4 Punca ringkas sembelit, jom kita baca di bawah ya.

1. Kurang Air
Kekurangan air dalam badan biasanya mengalami sembelit. Apabila air kurang, proses perkumuhan akan menjadi perlahan akibat tiada pelincir di bahagian usus.

2. Kekurangan Fiber 
Sesetengah orang akan mengalami sembelit akibat kekurangan fiber. Maklumlah semua jenis sayuran reject. Sayur putih taknak, sayur oren taknak apatah lagi sayur hijau. Akibatnya mulalah najis menjadi keras dan sukar untuk dibuang. 

Antara contoh makanan fiber terbaik adalah kurma. Fiber juga boleh didapati daripada gandum, oat, beras perang dan sebagainya.

3. Persekitaran Baru
Ada sesetengah orang yang sembelit akibat daripada persekitaran baru yang baru dilalui mereka. Kita rela tahan untuk poop dan kencing di rumah daripada menbuang tempat ynag kita tidak selesa.

4. Stress
Keadaan yang stress menyebabkan cara pemakanan tidak teratur dan kurang aktiviti bersenam. Akhirnya memberikan kesan pada tubuh badan, terutamanya sembelit. 

Kak Chah nak offer satu ubat semulajadi iaitu jus Qaseh Gold. Kenapa jus ini?. Bukan yang lain.

Sebab ramuannya kaya dengan serat dan selain itu juga jus ini mengandungi anti oksidan, anti bakteria, anti virus, anti histamin, anti inflamasi dan agen penenang. Terdiri daripada gula semulajadi dan juga terdapat komponen mineral yang penting untuk kesihatan kita.

Antara ramuan hebat ni adalah Kurma, Madu, Kismis, Delima, Minyak Zaiton, Gingko, Tiin, Badam, Garam Bukit, Habbatus Sauda’, Bayam, Air Zam Zam, Za’faran, Gam Arab, Pegaga dan Kalsium Marin.

Aisyah Hamid (Kak Chah)
Tip Kesihatan Pantas
Solusi Anak Sihat dan Cerdik
Konsultan Qaseh GoldQaseh Gold Selayang dan Petaling Jaya
Free Delivery QasehGold at Selayang dan PPUM

No comments:

Post a Comment